Začali ste koketovať s myšlienku behania a pár behov už máte za sebou? Čo teraz? Behať čo najviac a najrýchlejšie, aby výkon stúpal a váha klesala ? Hmm…., nie vždy to musí byť to najlepšie riešenie, ktoré vás dostane tam kde chcete. Obzvlášť, ak si ešte zo školských čias pamätáte beh len ako zdroj únavy a nepríjemných pocitov, ktoré treba prekonať .

Aby vaše behanie malo nejaký efekt, tak pri ňom treba hlavne zotrvať. To nemusí prebiehať práve testom vašej pevnej vôle. Každý deň nie je dňom prekonáviania rekordov a behu, ako na pretekoch. Ak je pre vás behanie chvíľami vyčistenia hlavy, napĺňa vás uvoľnením a zadosťučinením z dosiahnutia nových cieľov, ste na najlepšej ceste, aby sa beh stal vašou obľúbenou aktivitou, ku ktorej vás to bude prirodzene ťahať. Naše telá všeobecne dobre reagujú na rytmus, dokonca sa dá povedať, že ho potrebujú.

A správny rytmus, ktorý vyhovuje vašim potrebám má meno Tréningový Plán. Ešte raz zvýrazníme: ktorý vyhovuje vašim potrebám.  Aj “najlepší plán na zemeguli” nemusí byť vhodný práve pre vás. Správny plán by vám mal sedieť ako dobré topánky. Mal by byť presne na mieru vašej aktuálnej kondície a schopnostiam, mal by zohľadniť potrebu vašej regenerácie po výkone a hlavne mali by ste mať čas ho reálne dodržiavať. Poviete si, paráda, stačí trocha pogúgliť. Ale, výber nemusí byť až taký jednoduchý. Ideálny by bol osobný tréner, ktorý vás spozná a prispôsobí sa vašim potrebám. Nuž, toto nie je úplne dostupné riešenie pre každého. Našťastie, máme pre vás aj jednoduchšie riešenie. Garmin ponúka adaptívne tréningové plány pre začiatočníkov úplne zdarma . 


Adaptívne do tej miery, že zohľadnia vašu aktuálnu kondíciu, časové možnosti venovať sa behu a samozrejme dajú vam na výber cieľ, ktorý chcete dosiahnuť. V tomto prípade sa jedná o cieľovú vzdialenosť behu a cieľové tempo, ktorým ju chcete prekonať . Hovoríme o plánoch tréningu Garmin Coach, ktoré nájdete v aplikácií Connect. Na výber máte jedného z troch trénerov a tri vzdialenosti (5, 10 km alebo polmaratón).  Po výbere vyplníte vaše fyzické a časové možnosti a môžete začať. Nemusíte sa báť, že teraz strávite viac času čítaním ako behaním. Jednotlivé tréningy sa nahrajú priamo do vašich hodiniek a vy trénovať začínate jednoduchým stlačením tlačidla štart. V kalendári vám pribudnú tréningové jednotky, takže viete čo vás ktorý deň čaká. Poväčšine je to intervalový beh, alebo ľahší výklus, či dlhší beh, alebo úplny relax v záležitosti, čo ste absolvovali predtým. Ak vám práve dnes tréning nevyhovuje, tak zadáte, že ho vynechávate a plán to zohľadní.

Plány Garmin Coach nájdete v aplikácii Connect v sekcii Tréning>Plány tréningu>Beh

Zaujímavé postrehy a osobné skúsenosti z používania plánov Garmin Coach nájdete v článkoch od redaktora TOUCH IT Petra Hupku TU. Jedná sa o jeho osobný projekt, Garmin túto aktivitu neinicioval, ani do nej nijako nevstupoval.